Wednesday 24 September 2008

Ceramah Fekah Luar Negara


Assalamualaikum wr wbt pengunjung2 dari sheffield....

Semua di jemput hadir ke ceramah ' berkenaan tentang Feqah Luar Negara' yang membicarakan tentang soal2 feqah semasa kita berada di UK ni...


Sudah pastinya banyak soalan2 Feqah yg kita tak pasti selama ini...Maka inilah masanya untuk kita menadah secangkir ilmu dengan pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA).



Soalan2 seperti :

1) Bolehkah saya jamakkan solat saya di musim panas, jika ya, kenapa? Dan bagaimana pula dalam musim sejuk?

2) Sejuk bangatla UK ni, bolehkah saya amik wuduk tanpa buka stokin saya?

3)Saya ada kawan india yg kata dia duk jamak solat sepanjang tahun...erkkk boleh ke?
Dan pelbagai soalan2 lagi....

So, apa lagi sahabat2 semua, jangan lepaskan peluang keemasan ini...menemui penulis buku Feqah Luar Negara, Ustaz Maszlee Malik yang juga seorang aktivis palestin...


Apa ye details nye?

Hari : Ahad ini (28 September)
Jam : 2 petang

Tempat : Islamic Centre (IC) di Muslim welfare house , sheffield
Alamat :
10 - 12 Severn Road, Broomhill ,Sheffield S10 2SU

Di jemput juga saudara2 untuk bersama2 berbuka puasa di masjid, inshaAllah menu yg menarik akan disediakan :)


No comments: