Friday 17 April 2009

Tetamu yang hilang..


Ketuk-ketuk pintu hati,
Ku toleh kanan ku toleh kiri,
Ku pandang depan,
Ku pandang belakang,
Semuanya lengkap semuanya ada,
Tapi, kenapa hatiku terasa sunyi?

Ketuk-ketuk pintu hati,
Aku mula membuat kerja,
Ku ketuk papan kekunci,
Ku renung monitor,
Tapi, kenapa hatiku terasa sunyi?

Ketuk-ketuk pintu hati,
Sore hilang malam bertamu,
Azan maghrib berkumandang di komputer,
Ku tunai solat lima waktu,
Aku berzikir,
Aku mengaji,
Tapi, kenapa hatiku terasa sunyi?

Ketuk-ketuk pintu hati,
Kini sudah pukul 3 pagi,
Aku bangkit untuk sambung kerja,
Biar dulu... kata hati,
Allah melihat, menunggu kamu..
Pentingkan Dia yang paling utama,
Ku ambil wuduk,
Ku solat malam,
Ku bersujud dan berdoa,
Astaghfirullah. .
Astaghfirullah. .
Ampunilah aku Ya Allah..
Ampunilah aku Ya Rahman..
Kembalikanlah hatiku Ya Rahim..

Ketuk-ketuk pintu hati,
Tetamu yang hilang telah kembali..
Ketenangan menjengah kalbu..
Iman berbunga kembali..
Ya Allah, Ya Ar Rahman, Ya Ar Rahim...
Engkaulah Rabbku..
Aku sangat mencintaiMU!

oleh : hamba Allah yg comel

No comments: